7. We zitten alweer op de helft!!! - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van Demi Soetens - WaarBenJij.nu 7. We zitten alweer op de helft!!! - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van Demi Soetens - WaarBenJij.nu

7. We zitten alweer op de helft!!!

Door: Demi Soetens

Blijf op de hoogte en volg Demi

09 April 2013 | Thailand, Makkasan

Hallo allemaal,

Het is weer is eens tijd voor een reisverslagje! heb er eerlijk gezegd hellemaaaal niet meer aan gedacht SORRY!!
De tijd vliegt voorbij hier, om precies te zijn zit ik al 81 dagen hier, en heb ik nog 83 dagen te gaan, komt ons mam en fer langs over 44 dagen en gaan we over 74 dagen naar de full moon party! :)

Dinsdag 19 Februari kwamen ons pap en Jo hier aan, ik heb ze opgehaald op het vliegveld, erg leuk om ze weer te zien
Die dag was ik vrij, we hebben lekker rustig aangedaan en heeel veeel bijgekletst. ik heb ze ons appartement laten zien, en savonds zijn we heerlijk gaan eten op de het dak van hun hotel.
Dat weekend hebben ik lekker met hun bangkok verkent, zaterdagavond uiteraard even langs Khao San road geweest en maandag zijn hun weer vertrokken naar Chang mai & rai. Toen ze terug kwamen de week erop was het mijn beurt voor vakantie, we hebben zaterdag het vliegtuig gepakt naar Ubon (ligt in het oosten van Thailand) daar hebben we 3 dagen uitgerust & gerelaxed op een resort. Hebben Maandag wel even een boottocht gedaan naar het oosterlijkste dorp van Thailand en naar een punt waar 2 rivieren bij elkaar komen. Dinsdag zijn we begonnen aan onze "roadtrip naar Bangkok''. We werden al vroeg opgehaald door onze chauf en zijn toen richting een klein dorpje gereden. Onderweg zijn we gestopt bij een Gong maker, en bij een insecten markt! (IEEEWWWW) Savonds aangekomen in het Hotel hebben we heerlijk gegeten en lekker een paar flessen wijn keps gemaakt. De volgende dag zijn we doorgereden naar het Khao Yai Park dat is een national park met (schijnbaar) wilde dieren. Onderweg nog bij een paar oude tempels geweest van wel duuuuzenden jaren oud. aangekomen bij ons resort zijn we savonds heerlijk bij een Italiaans restaurant gaan eten (Lang geleden dat ik pesto op had haha jamjamjam) en optijd te bed.

De volgende dag zijn we al vroeg het National park ingegaan voor een safari tocht. Moesten soort sokken aan tegen de bloedzuigers, haha dat schrikt je al een beetje af we kregen een Ranger mee en hup dat bos in en dieren gaan zoeken. Helaas na in totaal een Safari van wel 5 uur en heul veul bomen maar liefst 1 aap & een paar vogels gezien... ach... de natuur was erg mooi HE PAP EN JO! We hebben savonds nog een ronde gewaagd op de 'Avond Safari' Maar ook dat viel flink tegen... Alleen een paar grote herten.
Bij ons Resort was ook een golfbaan, nou voor de mensen die het niet weten ik heb 5 jaar geleden mijn GVB gehaald dus spap en ik dachten stoer te doen om toch nog even een keertje te gaan golfen. kregen allebei een caddy en golfkarretje mee en op naar de 9 holes! het ging redelijk onlangs de 6 ballen die we kwijtgeslaan hebben haha. Onze chauff was die middag nog steeds een beetje droevig dat hij ons niet veel dieren heeft kunnen laten zien dus kwam hij met het idee om naar een vleermuizen grot te gaan. zodra het donker word vliegen wel 1000de vleermuizen uit de grot, helaas kwamen we niet verder dan een paar km van de grot met de auto. we hebben ze dus WEL gezien, maar het waren net mieren in de lucht... Laatste dag zijn we nog even in de oude hoofdstad van Thailand geweest en optijd terug gegaan naar Bangkok. Spap en Jo naar Koh Samui en ik weer een weekje werken. Het weekend erop was ons laatste weekend samen, we hebben lekker gegeten, geshopt en opstap geweest en ik heb er erg van genoten!! ik ben weer hellemaal volgeladen en kan er zo weer tegen aan :):)

3 weekenden geleden zijn we weer naar Hua Hin geweest, lekker aan het strand gelegen en genoten van de zon en van de vriendelijke oom en tante van Marieke

het weekend daarna zijn we naar Koh Si Chang geweest ('koh' betekend eiland) echt heeerlijk!! geen toeristen, geen stomme troepverkopers alleen maar relaxen aan het strand met de vriendelijkheid van thailand! (EN HET ONTIEGELIJK LEKKERE ETEN!)

en ohja, ik loop ook nog stage door de week wat me erg goed bevalt, het is wat alternatief en ik doe vaak dingen die in nederland veel makkelijker kunnen met machines of andere tools. Maar het is erg leerzaam om ook te weten hoe het ANDERS kan!:)

Om mijn verhaal af te sluiten een aantal weetjes:

- Mijn maag is (helaas) niet gemaakt voor thailand
- Nederlandse taal aan een thai leren is ONMOGELIJK
- Ik krijg van een collega een tshirt voor mijn verjaardag met daarop: ''I SURVIVED THE SUMMER OF BANGKOK '13'' (het is hier nu 40 graden met een gevoels temperatuur van maar liefst 44)

en het weetje van de WEEEEK Weeek week week....
In Thailand alle kappers op woensdag dicht zijn. De Thai geloven dat het ongeluk brengt om op woensdag je haar te laten knippen. (vraag me niet waarom)

Ik ga nu genieten van mijn vakantie JAAAA ik heb vakantie :) het is namelijk komende weekend THAI NEWYEAR of te wel songkran festival. hier meer over in het volgende verslag!!

mis jullie allemaal!!

sawadekaa!
Demi

• 16 April 2013 - 17:42

Jan & Mariette:

hey demi,
    fijn weer een verslag van jouw te lezen , wij vinden dat je het hartstikke goed doet, zien uit naar je volgende verslag.